Thursday, June 17, 2010

Tingkap Opisku pecah...

15hb June 2010.. dah 2 hari dah...skit lagi masuk la kategori basi...hahahaha



Pagi tu aku sepatutnya kena update boss aku pasal assignment last week since last week dia cuti panjang.. punya la aku lama aku dok tunggu turn aku..rupa2nya ada blessing in disguise aku punya turn lambat pagi tu...



by the time turn aku p ngadap boss..tgh syok2 diskus tu tetiba bunyi benda meletup..ala2 bunyi cam ada org menembak la...kuat gile.. boss tanya aku bunyi apa tu...aku selamba jer la jawab "ntahla...bunyi kren budak cuci tingkap langgar dingding kut.."hahahah.. untuk pengetahuan bilik bos aku ni sebelah jer cubicle aku...




tetiba nampak semua org dok pi kearah cubicle aku...kami pun kuar la...rupa2nya cermin kat tempat aku tu dah pecah seribu..bunyi dia crack tu sungguhla horror.. cam bila2 masa jer buleh berderai.. aku apalagi...terus collect my belongings and clearkan meja la... secretary boss terus panggil building mgmt...masa tanya depa camne buleh pecah jawapan depa .."dah sampai masa" lama gak la nak tunggu depa pecahkan bagi abih...tempat aku & my colleague yg satu "pulau" ngan aku ni mmg habisla penuh kaca...walaupun depa lapik canvas..ttp still ada percikan2 yg tersasar..


Ni la gambar2 yg sempat ditangkap..kualiti tak baguih sgt sbb pakai camera phone jer..pastu silau plak tu...


ni masa mula2 crack...


nampak cam bintik2 tapi sebenarnya dah retak seribu..


tu initial lubang yg diketuk oleh maintenance..



maintenance guy dah pecahkan separuh..



depa ketuk dari luar...since aku kat 13th floor..depa kuar siap kena pakai harness bagai la...


ni dah siap pecahkan semua..

ni la rupa tingkap temporary aku...
aku dapat special tint..hahahaha...depa cover the hole ngan board dulu...bila dah ada cermin baru depa akan ganti...katanya dlam masa seminggu gak la...
tadi ada kakak kat wing satu lagi tanya aku.."Ko test power ilmu yg ko nuntut ke?" hahahaha... aku jawab balik...bukan nuntut ilmu... tapi "aura stress ku boleh memecahkan cermin.."hahahahaha

2 comments:

maya amir said...

perghh aura stress boleh pecah tingkap..cayalaa kak..hehehe..btw, sib baik gak masa pecah tu akak tadek kat situ...

Siti Zaiton said...

ko bleh bayangkan tak stress level akak pada masa tu???hahahahaha