Tuesday, April 10, 2012

Apa nak jadi....

Aku ni bukanla dari species yg alim maut punya...ilmu agama pun lg nipis dr kulit bawang...tapi what i'm trying to membebel kat sini might hurt ati org... Tapi dlm bab menegur org, byk cara kan?? Aku tak berniat nak timbulkan ketidak senangan hati org lain...but i need to let this out...

Yesterday...while having dinner with the kids kat Mcdonald...2 malay girls passed me by..yg sorang tu dressing OK la..though x tutup aurat tp tak la seteruk kawan dia tu...istighfar aku nengok...confirm2 malay...tak tau la agama apa..but still malay la kan...which 90% of us is muslim...so probability that she is a muslim is very high..she was wearing t-shirt with long sleeve cardigan..kindly note that it's raining outside..tang baju tu pass la..tapi when it come to the bottom part...she's wearing a very2 short pants..OMG..dlm ati aku ckp..baik kuar umah pakai spender jer..infact boxer is longer than the short that she's wearing...

Tak cukup ngan minah tu...aku tgk keluar plak..nampak plak a group of malay kids..boys & girls la...more or less the same case...one of the girls wore a very short skirt...adoi la...dah la angin kuat kat luar tu..

Aku siap ckp kat hubby that mintak2 la our dotter won't wear any of those things when she grew up..nauzubillah...mau aku bg penyepak kalu aku jumpa anak menantu aku dressing like that..

Islam itu indah..wanita disuruh menutup aurat sbb asal kejadian wanita memang cantik..kecantikan itu bisa menggetarkan jiwa lelaki.. Baru td dlm ceramah ustaz idrus dia cakap..wanita ni umpama lamborgini..any parts of her mmg cantik..tak perlu pakai lipstik tebal 6 inci to look beautiful..nak cantik or seksi hanya utk pandangan suami..wallahualam..

Satu soklan...Nak salahkan sapa kalu kena rogol??? Salah lelaki atau salah pompuan yg seksi yg membangkitkan nafsu jahat lelaki?

Renung-renungkanlah...ni pesanan utk diriku & anak2ku...let's muhasabah diri kita sendiri...

1 comment:

ogyep yummy mellow said...

salam kenal... dunia sekarang kan... macam2 ragam... Nauzubillah..