Thursday, May 21, 2009

Farewell lunch???

This news is my birthday present...really???

I was notified that the programme that I'm currently in will come to its end by end of June during my birthday...

I don't know how I'm supposed to react to the news..sad???relief??macam2 ada...

Masa aku tgh hangin pasal rating performance aku dulu, memang aku nak balik..kalu boleh nak balik dgn notis 24 hours...tapi bila kenangkan balik, kalu aku balik pun takde makna sbb as if my home company tak appreciate effort aku pun...so aku dah decide to stay dengan niat nak menimba ilmu...chewahhh....betul!!! cakap masjid ni...lagipun bukan host company punye silap..

tetiba bila aku dah niat nak stay ni datang la plak news kata aku kena balik...haruk betul la...


Whatever it is, there must be blessing in disguise for it...Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik untuk hambaNya... Ni la gambar kami masa farewell lunch itu hari.. it's quite funny sbb kami belum habis (at least most of us ada another month), tapi dah ada farewell lunch... I looks so bad in the pictures..hehehehehe...sapa cakap ibu ngandung have that sparkling beauty??? hahahahahahah









With the new baby coming into my life, perhaps this is the best for me.. I really hope that the new position that i'm going to be attached to back in the home company tu will give me the flexibility for me to full time breastfeed my new baby... yer la..kalu sibuk manjang...ponek la nak cari masa nak pump.. kalu takde discipline susah nak maintain production...
Talking about new post... sampai hari ni aku tak tau mana org nak taruk aku.. hari tu p la satu "interview" ngan prospect new boss, tapi aku plak tak berapa nak eager dgn JD post tu.. ntah la... memilih ker aku??? tapi aku rasa aku patut memilih kerana ni my future kan??? betul tak??
I've contacted my old boss and she has promised to help me... tapi ada plak suara2 sumbang kata aku ni berpayung bawah dia.. susah la camni... manusia hai manusia... semua benda tak kena... aku berpegang pada satu benda jer...NIAT MESTI BAIK...kalu niat kita baik, mesti Allah swt akan tolong...aku takde niat nak dengki atau jatuh kan sesiapa.. I've told my ex-boss, since she also believes in the same thing, I trust her with her judgement. Kalu dia rasa post yg dia nak propose kat aku tu yg terbaik...aku ikut jer..Insya Allah.. Yg jadi masalah nye skang ni.. appeal aku nak extend for another month dah approved..that means i'll only be back in TM by 010809.. lepas 2-3 minggu aku akan go for maternity leave plak...heheheh.. boss mana la sanggup melalui keadaan ni...baru bagi kojo, dah lepas p bersalin la plak..to my future boss (who ever that will be), banyak2 la bersabar...
Alhamdullilah, nearly 1 year aku kat sini, banyak benda yg aku belajar... belajar buat finance (which i never dreamt of doing)... buat scholarship.. belajar to adapt... belajar to profesionally assess people..Betulla cakap Pn Nelfi dulu, staying too long in one place won't bring you good...you need to change...then you'll learn to be more receptive to changes... Learning from the best in the industry really open up my eyes.. banyak benda yg aku rasa my home company is lacking... byk benda can be improved.. cuma kekadang aku risau gak la..kalu2 improvement yg aku nak bawak or cadangkan tu akan mengguris mana2 pihak...biasala kan... it's not easy to accept changes when you are to use to it... betul tak?? take baby for instance... berapa susah nak lepaskan "susu"..mesti akan still ada gian tu...
What ever it is...marilah kita sama2 doakan yg terbaik untuk semua orang..especially utk semua hamba-Nya dimuka bumi ini... amin........

2 comments:

maya amir said...

niat baik insya Allah dipermudahkan.. pekabo sis? lame tak dgr cite.. sis laily camne?

Siti Zaiton said...

Akak sihat..skang sibuk giler... lagi2 skang...mana nak buat hand over..mana nak siapkan project..hehehehe

akak lama tak jumpa sis laily..dia pun dengarnya sibuk..last communicat dgn dia masa akak sms dia bagi tau akak preggy.. pastu dia pun sonyap jer..