Wednesday, June 17, 2009

Kembali ke Cameron Highland..

Wahhh... lamanya dah tak pie Cameron ni.. last time I went there was 7 years ago... ala2 honeymoon gitu... lepas kenduri belah hubby kat Setiawan terus naik Cameron... baru 7 tahun?? tu pun aku rasa Cameron dah changed a lot since then... siap ada starbuck lagi kat Tanah Rata...
Aku pun tak tau kenapa aku sibuk2 ngan org yg ada anak sekolah...aku naik waktu first week cuti sekolah hari tu...cam la aku ada anak sekolah nak kena tunggu cuti sekolah baru boleh berjalan kan???hahahahaha... sebenarnya, kebetulan Mami turun KL and dia dah lama cakap dia nak pie Cameron sebab dah berzaman dia tak pie...Mami lagi teruk...last time she went there was during her "anak dara" time...hahahahahah...that was ages ago...

Punya la ramai orang kat Cameron... pasar malam kat Brinchang tu pun boleh jam... tu baru skit... kononnye nak la p Boh Plantation, haram...kami sangkut dlm keter for about 30 minit sbb jln sempit and bas tourist dok kuar masuk..sampai Zafran tertido la dalam keter..last2 half way, kami pusing patah balik...

Zafran was having a blast...dia giler sronot...this was his first actual vacation la... dulu masa bawak dia pie penang, dia demam..pastu mana ada?? kalu pie berjalan pun, tak balik KB, balik Setiawan...hahahah... cam org "peghak" pun ada anak aku... kami dapat connecting room ngan mami...dia apa lagi..kuar masuk 2 bilik la...sat nak tido Tok Mi..sat nak tido Babah... bawak dia p pasar malam was a great challenge...mmg selama ni kalu aku p pasar malam aku tak bawak dia...masa dia kecik2 dulu ada la...skang ni mmg tak larat...satu tu sbb pantang tgk toys...mesti nak..satu lagi sbb kalu penat, dia nak suh dukung...adusss... kesian aku tgk babah dia...aku mmg dah tak daya nak dukung dia lama2... lepas bersalin kan dia, aku ada masalah ngan back bone aku...

dia paling enjoy masa p butterflies farm... wahh...tanpa segan silu dok menyanyi-nyanyi lagu Butterfly cam dlm CD Barney dia tu...kuat lak tu.. cam malu lak aku...bukan apa... bila dia sebut butterfly tu bunyinya cam mencarut skit.. hahahaha...
ni la gambar masa dia tgh best nyayi lagu "Butterply" dia tu...

Walau tak seberapa, at least aku and hubby pueh hati dapat tunaikan hasrat mami nak pie Cameron... the 3 days 2 nights trip was an enjoyable one, except for the crowd.. cuma aku terkilan, dulu masa aku pie strawberry farm yg dekat Hotel Strawberry Park tu aku boleh masuk dalam farm tgk the actual pokok, tapi skang dah tak boleh...agaknya tourist rosakkan pokok2 depa kut...ada la farm yg allow tourist utk masuk and petik strawberry sendiri, tapi aku rasa yg tu ada admission fee...zaman skang ni semua org nak buat duit kan....

lepas ni aku plan nak bawak Zafran p Kuala Gandah plak...tengok gajah...tapi nak kena tunggu adik ni besar la skit...most likely awal tahun depan la tu...tu pun kalu Ibu and Babah dia can squeeze sometime for vacation...kekadang kesian kat Zafran... aku and hubby selalu sibuk..kalu time aku free babah dia plak tgh sibuk audit and sebaliknya lah..sehingga hari ni aku ada 29 hari unutilized annual leave...apa nak buat...nie tgh perah otak bila nak amik cuti...dah la lepas ni nak cuti panjang (maternity)... kalu amik annual leave panjang lagi, cam melampau la plak... nak carry forward pun 15 hari jer allowable...kalu depa nak bayar unutilized leaves tu kan best...hahahahahah...my wishful thinking....

Apapapun... enjoy your days with you kids... you'll never know what you'll miss later...











No comments: