Thursday, September 14, 2006

Zafran...4 months

Masuk ari ni dah 4 bulan, 1 minggu 2 ari umur zafran...Dah besar dah baby ibu ni...
His motor skill pon dah makin bagus...dah pandai grip benda...kalu dapat susah tul nak suh lepas...pantang ada benda depan mata...tudung aku...towel, baju...tak yah citer la...specs aku pon kalu dapat kat dia siap tarik lagi...ni buat aku terfikir nak p angkat contact lens ni...mau biru mata hitam ku... :))
Dia dah star meniarap & berguling-guling...semalam aku tinggal dia p dapur nak basuh botol dia...bila aku p depan dia dah masuk bawah day bed aku dah...
Skang ni dia dah kurang menangis...tak macam dulu...skang ni kalu nak tido jer menangis cam kena pukul...agaknya dia marah mata dia ngantuk but dia still nak main...
Baby Sitter dia cakap dia dah boleh golek sorang2 depan TV...tapi kalu nampak org lalu mesti start merengek minta diangkat...kelmarin aku pon buat la experiment...aku tinggalkan dia kat play mat dia & pergi dapur buat kerja...memula tu merengek la...lelama dia start main ngan toys dia & tgk TV (cam tak caya anak aku ni kecik2 dah pandai tgk TV)...aku biarkan lampu hall aku dim so dia tak nampak aku sangat...bila aku buka jer lampu & dia nampak aku...dia mula la start enjin keter buruk dia tu (tu statement tok wan & aki dia bila dia start nak nangis)...naughty betul...bab kata org kedah...akai banyak..

merenung masa depan????

Babah....Nanti la...belum ready lagi la...


wahhhh...byk nya toys....

handsome nye anak ibu ni...


sakitla pinggang zafran ni ibu...

7 comments:

Anonymous said...

Eton, seronokkan ada baby, rasa cam 24jam nak pegang camera, ada je benda yg nak dicapture..seronok je zafran main, cantik playmat tu..

aku pun baru abis pantang baby no.3.Klu ada reunion x-uum thn ni sure havoc ngan baby. Sumer beranak !! hehe

z.i.e @ roselina

Anonymous said...

eton!!!! comei sungguh zafran =)

*ina-sam aka mama qistina*

Ayu Mohamad said...

aku suka tgk play mat dia hehehehe.. nak satu bleh :)
geram aku nengok anak hang

Siti Zaiton said...

ayu,
play mat tu hang nak dok tak muat la...nanti hang beranak aku bagi satu...tapi bukan utk hang...tapi utk anak ko...

Ayu Mohamad said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ayu Mohamad said...

eton... aku ingat janji hang tuh haha ni nak kena pulun ni heheheh

selamat menyambut syawal.. maafkan segala salah dan silap yer.. moga2 kite jumpa lagi nanti.. :)

adiksu said...

Salam perkenalan dari mama anisah sekeluarga.....comelnye zafran ni...geram aunty tengok...:)