Thursday, February 22, 2007

Chinese New Year (18-21 February 2007) - Part 2

We continue the journey...this time to...

Aquaria...
21/2/2007 (Wednesday)

Me & hubby take an extra leave to entertain my mum...ingatkan hari ni tak ramai orang kat Aquaria..rupanya Q utk amik tiket masuk panjang giler.. Nasib baik ada sitting lounge yg dok pusing short documentary pasal aquaria...at least can keep zafran entertained for a while...tu pon ujung2 tu aku kena bawak dia jalan2 kat area ticket lobby tu..

RM28 per entry...at least it worth it...tak macam Eye on Malaysia tu...mahal & kena beratur panjang tapi takde benda...at least yg ni Zafran was so excited bila tengok ikan2 tu...he got the chance to touch the starfish... seperti biasa dia tak takut pun..tu pon kena kontrol...kalu tak mau dia campak starfish tu...

Kagum gile tengok ikan2 tu...ada yg besar gile..infact the fish appear 30% less the actual size due to the glass...besar tu...since zafran is so excited about the fish...insya allah aku akan bawak dia p balik kat situ bila dia dah besar skit lagi...maybe choose a weekday..so tak crowded sangat and he can really enjoy himself...aku perasan dia skang in the stage of observation...he'll observe everything around him...very attentive...infact baru mlm tadi aku perasan dia layan animal planet dgn penuh kekusyukan...

Ni some of the photos taken during the visit to Aquaria...

Ikan tu nama apa Bu??

In Rain Forest area...

wahhh...besarnya ikan tu...Besar dari Ibu kan???

Penat..relax jap..

Org nak tengok ikan..depa sibuk nak tangkap gambar la plak...

Zafran & Tok Mi

Kat sini pon ada ikan gak la...

Ibu, Babah & beloved Zafran..

Kat sini pon ada ikan besar gak..

Moral of the day..
Anak aku mmg suka tengok binatang..
At least this visit worth it....everybody enjoy themselves..

3 comments:

Anonymous said...

ihiks...yes! Aquaria mmg best....Danial pon dah gi..tapi rasanyer nak repeat lagi sekali kot..agreed with u,it's worth visit!

Anonymous said...

a'kum kak...
saya nih dari jb..first mum...n ada baca resepi akak tulis kat susuibu.com...camne nak buat bubur yg campur mixvege tuh...sbb saya buat bubur gak guna slow cooker...bese nye saya taruh je kentang carrot ayam sekali terus pastu biar masak sndr semalaman...kalo mixvege tuh...taruh gitu jugak ke?

Rizza said...

best nye dia gi jln2 tengok ikan...
hassan lum ade mase lagi nak tgk ikan2..nanti kita leh share gambar ye...

eton..aku baru je jumpa ko nye blog ni...best gak...