Sunday, January 22, 2012

Friday d 20th...

Adoiiiii....habis cramp kaki..

1 jam 45 minit from Jalan Pantai Baharu to Ampang...perghhhh...

Nasib baik bawak keter auto..kalu manual tak tau la..agaknya ada yg berenti tepi bg hazard lite..org lain bg hazard lite bila keter down..tapi aku sbb kaki cramp..hahaha...

Sebenarnya aku nk share trauma aku..ni first time selama aku drive ni kena redah air..pucat lesi aku...

Masa kuar opis, hujan lom lebat..so aku redah je la..sampai je bangsar hujan start lebat tahap tak henggat..vision pun start teruk.. Radio dah annouce amaran banjir kat Jln Tun Razak..adoi laaaa.. Aku mmg jarang ikut sana cuma aku tau that i shud avoid Jln Dang Wangi sbb jalan tu connect to Jln Tun Razak.

Lepas je Masjid Negara, aku tak sempat tukar low gear, aku terpaksa redah air yg dah start bertakung atas jln..dekat sekaki gak la..keter yg depan tu plak cam hesitate nak teruskan perjalanan.aku dah cuak..jangan la dia berenti..aku dah tak leh buat apa kalu dia stop..harus air masuk enjin ni..to make thing worst..lalu lak 4WD kat tepi aku..habis air naik..terus 0 vision.cam dive dlm sungai pun ada..nampak air yg berselut je kat cermin depan. Masa tu aku ingat tuhan je la..dlm kepala kalu keter depan aku ni stop, harusla aku terlanggar bontot dia..ye la..tak nampak apa.. Sib baik la tak jadi apapa..

Sampai belakang sogo, aku terus call mr hubby..tanya tanda2 enjin masuk air..nak lagi cuak, ada keter yg berenti tepi jalan kena wat jumper..please Ya Allah..I don't want to go thru that. When dia cakap it shud b ok..lega tul..

Once masuk AKLEH tu lega betul. It takes me 1hr 45 min...kaki semua naik cramp.. But on another hand,lega selamat sampai umah. Pagi tadi pie morning walk pun masih terasa kesakitan kaki ni..

I really hope that i don't have to go thru that again..ameen..

No comments: