Sunday, January 1, 2012

Ombak Rindu

Baru lepas layan Ombak Rindu...terpaksa layan kat umah sbb masa kroni2 kakao ku p melayan citer ni aritu aku tak leh ikut...

Overall review...

As like other novel adaptation movies...org yg pernah baca novel ni akan ckp movie ni tak best..tapi since aku dah lama baca novel ni & almost lupa the details...aku rasa ok gak la movie ni... Cuma disebabkan kroni2 dah bg input depa so aku dah ada "pre"stigma kpd movie ni sebelum aku tgk...

Love the kampung scene..nicely captured...

My personal opinion la kan... Maya is not the best calon for character Izzah...coz she has that modern look..x nmpk kekampungan..perhaps Nora Danish as Dhia is a better kampung girl than Maya..just my 2 cents...

Though org cakap Aaron x best...tapi i still like him as Aaris.. Sayu bila nampak air mata dia menitik one drop bila dia ckp dia rindu izzah...

Cuma yg aku x berapa gemor...banyak scene katil yg aku rasa tak perlu..perhaps subliminal scenes are enough..need not show part Aaris hempap Izzah tu.. Tak bagus bukan apa sbb movie tu budak2 sekolah pun tengok..

Bab Dato' Sufiah halau Izzah & tipu Aaris tu cam ala2 stereotype citer melayu kan...Tentang Dhia pun camni gak... Agaknya kalu tak suke je calon menantu, otak mak2 akan mula berputar utk pikir camne nak pisahkan mereka..and the only solution cakap pompuan tu jahat and curang ngan anak kita...akan ku pertimbangkan idea ini bila nanti anak2 aku bawak balik calon menantu yg tak best di mataku..hahaha....

Sebelum ni kecoh ada mamat2 macho pun nangis tgk citer ni sampai one of our cousin nak pie tengok sbb nak test power...hahaha... So abis je movie, aku tanya Mr Hubby..."you nangis ke?" Dia cakap tak pun..dia siap cakap tengok final episod Tentang Dhia lagi sebak dari citer nie.. Dia cakap sedih tu sedih la tapi takde la sampai mampu mengalirkan air mata...ke dia takut kena kutuk..hahaha...

Aku banyak compare ngan Tentang Dhia sbb citer tu pun baru abis and tu antara tv series yg i look forward to watch everyday.. Something different about that series..siap ada citer mistik lagi...hehehe..takde la boring...asyik2 cinta, putus & nangis2...

Whatever it is...congrats to the director of both Ombak Rindu & Tentang Dhia..nicely done.. Jarang kita boleh tgk citer melayu yg camni...tho it is a love story tapi tak lemau... Hope to see more coming from Malaysian Director...

No comments: