Thursday, November 19, 2009

Andai Itu Takdirnya..


It's been quite sometime aku tak baca novel... setahun on assignment, aku sibuk giler...cehhh... cam la aku sorang sibuk... hahahahahaha.. ye la balik kerja dah penat... nak layan anak lagi ... hehehehe...ALASAN!!!!

Semalam aku start membaca balik.. Kak Nab, my close fren highly recommend buku ni.. dia siap pesan yg dia nak tahu aku nangis tak baca buku ni...

Mula2 baca cam takde benda sangat.. i thot this is going to be another teenage love story since it starts with their life as students in UK.. but when the ball started to roll, there's no stop to it... agak cliche bila Aleya (watak utama) ditimpa malang satu demi satu.. bermula dari mereka kena tangkap basah, dia dilayan dgn teruk dgn Aizril hinggalah pompuan gatai si Lin tu cuba trap Aizril dgn tuduhan berkhalwat.. mmg sedih... tapi mmg kita ni suke citer2 camni... kita ni suke melayan perasaan kita...

most of my friend yg baca novel ni mesti nangis...so far hanya sorang yg tak menitiskan airmatanya utk novel ni..

Aku bagi 4 bintang utk buku ni yg mampu buat aku menangis... bukan apa, aku terbayangkan kalu aku kat tempat dia, bertarung dgn maut, siapa yg akan menjaga anak2ku... terbayangkan bagaimana aku menyanyangi suamiku dan jika suamiku menyakitiku... hushhhh

aku masih berhutang ngan kawan2ku... novelku sendiri masih separuh jalan.. need to get back to it...dulu last buat sebelum p maternity...ni bila dah balik opis, masa free sibuk ngan mengepam susu plak...so bila nak buat ni??? kat umah, aku cuba avoid spending too much time on my lappy, kesian hubby & anak2.. tu masa mereka...tak baik aku curi masa mereka... insya allah, targetku nak siapkan novel tu by my next birthday...

No comments: