Monday, November 9, 2009

BACK IN THE OFFICE

At last, tiba lah harinya aku kembali ke office after the long break... malasnya tuhan sahaja yg tahu.. ye la dah 3 bulan aku tak kerja..3 minggu before delivery, aku amik home rest due to high risk of H1N1.. pastu maternity leaves 60 hari.. pastu sambung lagi seminggu sbb cousin hubby kawen..

bangun pagi tadi cam tak caya nak kena pie office... nak kena kemas hand bag..kemas beg "susu".. hish... hand bag ku sampai berhabuk la... yer la..dok umah jer..kuar2 pun bawak purse jer..sah2 aku ni jenis org yg tak lady like, yg sibuk nak usung handbag kehulu-kehilir.. yg paling kelakar, aksesori aku cam bracelet aku semuanya berhabuk..hehehehehe..

tapi yang paling aku banggakan, aku berjaya buat stock susu sebanyak 76 bekas... hehehehehe... bangga sampai kembang hidung.. target aku 50 bekas.. tapi akhirnya aku dapat gak 76 tu...nanti aku postkan gambar freezer aku tu..yg pasti aku kena susun semua lauk pauk aku yg dlm freezer tu elok2..nak make sure enuf space for the EBM..

Pagi tadi aku report duty kat boss baru ku yg coincidently bersalin on the same day as me.. tadi masa sembang2, dia tanya aku pasal menyusu anak, bila aku cakap aku full BF, dia siap kagum lagi, bila aku cakap aku ada stok 76 bekas, lagi buntang mata dia...dia siap heran camne aku bleh ada stok sebanyak tu... the only answer to that is DETERMINATION and NIAT... bila kita niat nak yg terbaik utk anak kita...sure it will be the best motivation for you...

Aku dah train Zahra on EBM dari dalam pantang lagi..masa aku dok berurut tu..masa tu OK jer... tapi start last week dia mula buat perangai..agaknya dia dah besar..dah pandai nak bezakan mana yg best dan mana yg tak.. masa p kenduri kawen last week tu, dia melalak2 tak mo minum dari botol...stress nya aku...salah aku gak ler.. tak biasakan dia... ye la, aku ingat dah OK la.. sbb sebelum ni OK jer.. semalam lagi tragis.. dia siap merajuk takmo minum susu..siap nangis yg tersedu2 tu...aku mmg la kesian giler tgk dia nangis camtu, tapi nak buat camne.. bila pujuk dia Ok la kejap, pastu bila suh minum balik tu, nangis balik...

baru kejap tadi telefon maid aku, dia kata Zahra still dok merajuk bila suh minum susu, tapi better than yesterday... kalu yesterday, 2 jam baru habis 70ml, hari ni sekejap jer dah boleh habis.. hai la... dah besar la anak aku tu..

Dah 3 bulan kat umah ngan anak2, ari ni aku rasa sunyi sangat..walaupun keliling aku ni penuh ngan manusia.. takde suara zafran yg dok menjerit2 mintak itu & ini.. takde suara zahra menangis nak minum susu.. baru 4 jam, aku dah miss depa... huhuhuhuhu..

1 comment:

maya amir said...

k.eton : welkam back..heheh to office.. kekeke.. aah kan? determination.. my ex lady boss pun kagum ngan i mase breastfeed si airell .. go sis go!...caiyokk..caiyokkk;)