Tuesday, March 16, 2010

BF & Training...

Last week my boss ajak aku pie training kat singapore.. dilemma tahap gaban petala ke8.. sebenarnya aku nak pie..ye la..bukan selalu dapat peluang to go to international conference atau training..

tapi bila aku tau traininng tu 4 hari..terus aku terpaksa reject..lama tu..since aku still fully BF, 4 days away from my baby is not a luxury i'm looking for..banyak cons dari pros nya.. that separation will disturb my pumping & feeding routine..which will definitely disturb my supply..

Bukan tak boleh bawak Zahra..tapi kalu bawak Zahra..my hubby pun kena ikut..takkan dia nak cuti 4 hari gak...ada opis mate cakap..tak kisah sbb stok aku banyak..tapi bila aku congak..9 botol per day time 4 days...36 bottles...perghhh..mampu kah aku nak top up balik...rather not take the risk...36 bottles tu bukannya sikit...nak kena exhaustive power pumping tu..nak cover stok hari2 pun terkial2..ni plak nak cover banyak2...aku belum boleh percaya kemampuan aku..though i think i am a mental warrior..ni more than that..ni bukan setakat memerlukan semangat dan keazaman yg sungguh maha kuat.. tapi pengorbanan dari segi masa sekali..aku rasa la kan..kalu aku nak dapat 36 botol tu...mau kena cuti seminggu which i can't afford to do so...

Aku positive that Insya allah, akan ada lagi peluang ni dimasa akan datang...kalu setakat training kat KL ni aku tak kisah..seminggu pun takpe..coz aku still boleh pump masa lunch & petang plus I still can direct feed my baby..

Aku teringat one of member SI yg kena course PTD..tiap2 minggu hantar stok balik umah 4 her baby..kagum gile aku ngan minah ni..kalu kat hotel tu ada tempat nak store EBM mungkin tak banyak masalah kut..tapi kalu kat fridge pun paling kuat tahan 3 hari..kalu masuk freezer, kalu kuarkan sure EBM tu akan "ter"thaw..

Akuu ni je nis malas nak pikir.. since my boss memahami, aku rela menarik diri..Insya allah pengorbanan ku ini ada hikmah disebaliknya..hanya Allah yg maha mengetahui..segalanya for my precious babies..

No comments: