Monday, March 22, 2010

Rumahku Banjir...

Jumaat lepas dapurku BANJIR!!!

Dah la ari tu balik lambat..balik2 umah ujan baru renyai2..by the time aku nak masuk mandi, tetiba aku bunyi cam hujan lebat gile..pastu bunyi cam kuat..cam dlm umah.. mmg hujan dalam umah..aku kuar dari toilet aku nampak air mencurah2 turun dari atap belah bahagian dapur.. OMG!!! hujan pulak lebat gile..by 10 min, air dalam dapur aku dah cecah sampai takat buku lali..

last week mmg aku buat a bit of rooftop fixes..belah dapur & master bedroom.. tak sangka plak nak jadi lagu tu.. sib baik la contractor yg buat fixes tu neighbour kami.. terus sepantas kilat telefon dia suh dia panggil worker dia datang buat temporary measure.. beria gak la kami menagguk air.. tension tul.. Saturday tu dia betulkan la balik...

Nak jadi cerita, semalam masa kami kuar petang tu..hujan lebat..hubby dah pesan kat maid kalu bocor lagi suh dia telefon hubby.. masa kami dah on the way back.. tetiba maid telefon.. bocor lagi.. huhuhuhu..banjir lagi..bak kata maid ku.."lumayan juga airnya.." hahaha..but it is not as bad as before la.. so hari ni sekali lagi worker tu nak kena betulkan balik la jawabnya...

No comments: