Saturday, March 13, 2010

Result SPM ...kenanganku

Bila 2 hari lepas result SPM diumumkan...teringat aku time aku dulu...

dulu mana ada berapa2 A cam skang...dulu semua pakai aggregat..

Auntie aku kerja ngan kementerian pendidikan & sah2 dia dah tau result aku seminggu awal dari tarikh announcement.. siap dia pakat ngan mak aku reka cerita... maklumla masa trial exam, aku hanya skor 24 aggregat..atas pagar la tu..siap masa tu kena masuk kelas quarantin lagi..hampeh..wat malu jerk..hahaha..

Mami & my auntie pakat kata result aku teruk..aku punya la sedih and malu...maklumla masa tu aku tgh buat Form 6 kat sekolah menengah harian kat kampung aku..cikgu2 semua pakat takmo layan aku bila aku tanya pasal naak beli buku atau soklan2 yg aku tak paham sbb depa kata aku budak boarding school ..sure result gempak & sure aku dapat masuk U... so bila mami kata aku dapat result teruk..terus aku tak tau nak taruk muke katne... siap nangis tu.. siap aku takmo pie amik result kat Muar..

Tapi mami paksa gak aku pie amik result aku..masa nak amik result tu, Cikgu yg on duty tu tanya aku.."Betul ker ni result awak??"..punye la aku cuak..pasai pe plak cikgu tanya lagu tu...ataupun dia tak caya aku dah merosakkan nama sekolah ngan result aku yg hampeh... rupa2nya.. aku dapat result yg sungguh best...tu yg buat dia tak caya tu..yela...budak yg kena quarantin tetiba skor baik..hahaha (ada unsur2 riak...hahahahah)

Apapapun..Alhamdullillah..dgn result tu la aku masuk U..and dapat kerja cam yg aku ada hari ni...

Aku masih tak paham ngan anak2 skang yg skor sampai semua subjek A+ cam anak opismate aku tu...camne la depa belajar agaknya...apapapun..semua tu rezeki masing2...rezeki mak bapak to have anak2 yg brilliant...

No comments: