Wednesday, December 9, 2009

Freezer oh freezer.. part 2

Yippie!!! hubby sudah setuju utk beli chest freezer tu... mak seronot tahap gaban nih...
punya la excited, semalam kononnya nak p beli teruslah...memandangkan freezerku dah nak muntah ni...

from our last visit to Tesco Ampang, rege chest freezer tu dm RM799.. tapi saja gatai, aku ajak hubby singgah dulu kedai letrik depan ampang point tu.. sebab dulu masa nak beli oven, aku dah usha freezer tu... tapi masa tu aku tgk regenya RM1000++. Semalam lepas nego, taukeh tu nak bagi aku RM830.. Mula2 dia bagi RM850 after 15% discount.. tapi seperti kebiasaannya, aku & hubby akan push below that lagi.. last2 dia agree bagi RM830 & no extra cost for delivery... tapi aku tak pueh hati gak... nak gak p tgk kat tesco.. sbb seingat aku regenya tak sampai RM800...

Mula2 contemplate gak samada nak angkat yg elba ni atau mistral..yg mistral tu ada 4 drawers.. rege dm RM950..the set back is that it is smaller & tak boleh kunci.. tapi bila difikirkan.. ada ker org nak curi makanan dari freezer?? oh ya.. mungkin juga la sbb kami plan nak letak freezer ni kat belakang, sebelah mesin basuh.. alakan selipar asadi buruk kami yg ala2 croc tu pun kena rembat.. inikan pulak makanan..tapi come to think of it, kalu curi makanan nanti benda tu jadi darah daging.. tapi pencuri pikir lagu tu ker?? kalu pikir sure dia tak mencuri kan??hahahahaha

masa kat tesco, tanya punya tanya, mmg regenya RM799 tapi ada delivery charge RM40.. pastu bleh dapat after 3 days plak tuh... terus cancel la.. so kesimpulannya aku akan p beli kat kedai letrik ampang tu gak ler... Dah la jimat RM10.. boleh dapat terus plak tu...

Tapi sungguh sugul hatiku...tak leh nak pie beli ari ni sbb lepas opis nanti kena rush p KLIA antar Mak Itty nak balik KB..huhuhuhu... takpela..esok masih ada.. jgn esok mamat tu kata takmo bagi rege tu sudah...ada yg aku bakar kedai tu kan...hahahahahah

Excitement ku sudah mencecah tahap gaban.... hehehehehe

Inilah rupa freezer yg menjadi idaman ku itew...



No comments: