Wednesday, December 30, 2009

Healthy people vs OKU

pepagi lagi aku dah terbakar dek keranah manuasia dalam LRT!!! nak kata uncivilized, tak mungkin la plak.. nampak cam org keje pejabat..baca plak paper omputih...sure la bersekolah kan??

dalam diri aku ni menjerit2 nak p cakap kat dia.."is it you or the fler standing in front of you that is blind??" BONGOK!!!!!!

kalu la brother tu tidak mempunyai physical OKU yg jelas, aku boleh terima lah dia tak bagi mamat tu duduk... ni sah2 physically nampak plus brother tu pegang tongkat org bute...what more that she needs?? SAPA YANG BUTE NIE??

Dah la tak bagi duduk, ada hati lagi nak hangin ngan mamat tu sbb berdiri so close to her.. WHAT THE @#$%?? aku rasa minah ni either sewel atau bute..tapi tak mungkin bute sbb dia bleh baca paper..

Konon nak fikir positive la kan..mungkin sebelum aku naik dia dah offer tapi mamat ni takmo duduk.. tapi kalu aku at her place, mesti INSIST for mamat tu duduk punye.. aku tak cakap aku baik tapi aku malu kalu org tgk aku yg sihat ni duduk walhal depan aku ada sorang OKU sedang berdiri...

Ni lebih kurang la kes masa aku ngandung dulu.. kekadang tu sepanjang jalan tu takde sapa yg offer aku duduk.. tu bila aku nampak org ngandung tak diberi duduk aku kesian.. aku tak betapa sakitnya pinggang & kekadang boleh cramp perut bila berdiri lama...huhuuh.. pernah sekali ada brother ni dia berdiri gak tapi seat depan dia tu kosong masa kat KLCentral..siap dia block org yg sibuk nak p duduk kat seat tuh suh bagi aku duduk.. my gratitude towards him..

Aku boleh terima kalu orang tak bagi seat pada OKU yg physically not that obvious yg dia tu OKU atau org yg baru preggy 3-4 bulan, sebab physically tak nampak sangat lagi especially those yg badan sediakala comel cam aku ni...coz kekadang it can be insulting.. kita bagi duduk tapi dia takmo duduk & muka dia cam berubah skit...rupa2nya mmg bentuk badan dia gitu..dia tak ngandung...sure kecik ati dia kan?? lagipun masa 3-4 bulan ni tak teruk sangat lagi.. still bearable la kan...

sesungguhnya Allah maha mengetahui niat minah tu...sapa lah aku to judge her kan???

1 comment:

Fid said...

hahahahhahahha
minah tu buta hati daa