Friday, December 11, 2009

Keter vs LRT

vs


Org selalu tanya aku kenapa tak nak bawak keter pie opis... byk sebab.. sebab utamanya parking susah.. kalu nak bawak gak kena park kat private parking which will cost me minimally RM5 per day... sebulan dah RM100 lebih... huihh...RM100 tu kalu buat beli makanan atau baju anak2 lagi bagus.. RM100 tu baru parking..tak campur duit minyak & tol lagi..total sebulan mau kurang2 pun RM400..

satu lagi, kalu aku cakap aku tak mampu maintain 2 keter sure org tak caya.. kalu aku nak pakai keter lagi satu maksudnya kami kena tanggung 3 keter.. sebab keter mami pun aku yg bayar..huhuhu.. kempis poket ku..

Ada orang pernah tanya aku gak kenapa sanggup naik LRT... wahhh..org yg tanya ni mesti tak tau nikmat naik LRT.. aku naik dari 1st stesen kat ampang therefore there is 99% chance utk aku duduk... so aku boleh tido dlm train.. kalu bawak keter mana bleh tido?? lagipun sebulan baru RM100 (kalu pakai monthly pass)..

everyday aku akan naik 2 LRT..naik dari ampang to masjid jamek & interchange to Kerinchi naik Putra.. so banyak benda yg menjadi observation ku..dalam LRT lah aku boleh observe orang... ni satu perangai aku yg kekadang membuatkan aku marah ngan diri aku sendiri...ye la KEPOCHI!!!! macam2 org aku bleh jumpa dlm train..dari couple yg jauh berbeza umur hinggalah boleh dgr perbualan telefon between husband & wife yg mana hubby dia tak jumpa cari baju anak...mesti hubby dia cuti hari ni & ada kat umah jaga anak...hehehee.. tu belum campur ngan perasaan nak marah aku pada org2 yg buat2 tido bila dapat duduk, sedangkan dia perasan ada ibu yg sarat ngandung berdiri depan dia.. aku rasa cam nak p suh dia bangun jerk.. aku perasan scenario ni banyak terjadi dlm Putra LRT yg sarat ngan penumpang tuh.. Dlm LRT Star jarang terjadi sbb tak crowded sangat.. ataupun org yg naik Star ni lebih berbudi bahasa..hehehehe..

masa aku sarat ngandung ari tu, punya la penat berdiri, takde sapa nak kesian..ikutkan mau jer nak cakap "Boleh tak bagi saya duduk"..tapi cam malu la plak.. tapi pernah sekali aku bawak mami naik LRT, 1 group of budak2 muda yg kalu sekali pandang cam budak haprak tapi sungguhla berbudi bahasa...siap depa bangun nak bagi mami duduk.. tu yg mami kata, baik la budak2 yg ala2 kutu ni plak...yg budak2 yg nampak elok tu langsung tak peduli.. betulla proverb "Don't judge a book by it's cover"

kenapa saya bercerita pasal topik ini?? sbb baru pagi tadi saya realize yg saya ini terlalu kepochi..


ps: freezer idaman ku sudah sampai semalam...hehehehe..

No comments: