Wednesday, December 2, 2009

Trust...

Posting my friend on trust makes me want to write something on this...

Balik2 dari confinement, I was informed about one of my "adik" sedang melalui proses penceraian... why??? walaupun aku tak begitu terkejut, namun aku selalu berharap they can save their marriage for the sake of their beloved son..

My sister told me that kat kg yg pompuan dok cakap depa bercerai sbb ada org ke-3...tapi aku tau bukan itu sebabnya... kalaupun betul, aku tak salahkan mamat tu 100%.. yang ko sebagai isteri tak melayan suami seperti mana sepatutnya... lagi mau kecoh kalu laki tu ada "kawan" lain..

Kekadang aku terfikir, kalu lah hubby ku jenis yg kaki jeles, dah lama agaknya rumahtangga kami berantakkan.. Dari awal perkahwinan kami, we have agreed untuk bersikap jujur dan mempercayai satu sama lain.. kekadang kerja ku menuntut aku untuk kuar ngan officemate..dan biasanya kalu kuar pagi, lepas kerja tu kami akan terus p breakfast atau lunch sesama.. kalau la ada mata2 yang jahat, sure akan p mengadu domba ngan lakiku..

Sebagaiu seorang isteri, aku tau batas2 ku... setiap pergerakan ku mmg diketahui oleh suami ku.. biasanya kalu aku nak kuar ngan kawan yg berlainan jantina, aku akan pastikan suamiku tau pasal itu.. yer la , kalu ada mulut jahat yg bawak citer ke telinga dia pun, dia boleh jawab "Aku tau.."

Personally, i really think that you have to trust your spouse.. tak dinafikan ada gak pasangan yg main jahat kat belakang kita walaupun kita percayakan dia bulat2... tapi itu semua ketentuan Allah swt.. aku percaya, kalu kita saling jujur dan mempercayai, dia nak buat jahat pun tak sampai hati kan???

Apapapun, aku percayakan suami ku dan amat berharap yang dia akan sentiasa jujur dan setia kepadaku..

2 comments:

Fid said...

kak eton
suamiku leh kupercayak
tapi 'kawan' dia kutak mampu nak percayak sebab kawanku yang kupercayak pun leh wat khianat kat aku! hahaahhahahahaa

Siti Zaiton said...

tu bukan kawan... kalu kawan mesti dia tak wat lagu tu kat hang... kawan lagu tu selayaknya di beri penampar jepun jerk...