Tuesday, December 8, 2009

Freezer oh freezer..

Mesti kalu ada org baca posting ni yg akan cakap aku berlagak... tapi hakikatnya aku tgh pening tahap gaban dok pikir kat mana lagi aku nak store EBM ku...

Petang semalam, freezer ku dah cam nak muntah dah.. penuh sangat...belah atas tu dah maximum capacity dah..

ada org siap tanya aku, anak you tak minum susu ke?? minum...tapi rezeki dia melimpah ruah...apa nak buat?? aku dah siap pakai bekas tapau sebab nak utilize space dlm freezer ku..

Nak menambahkan peningku lagi, hari ni plak susuku melimpah ruah...huhuhuhu...ni tgh pening..mana la aku nak simpan susu2 ni??

Aku pernah menyuarakan hasrat hati kepada hubby utk angkat chest freezer.. tapi bila pikirkan balik, there are reason not to... antaranya..
1. bil api akan melambung.. skang pun bil dah mahal...
2. lepas Zahra tak menyusu, apa aku nak buat ngan space yg banyak tu??
3. mana nak letak lagi??umah ku tu bukanlah banglo bosar..
4. dalam lain2 alasan yg kekadang tak masuk akal la jugak...

so skang what should i do??? should i start plucking flower petals.. beli or tak yah beli??? hahahahaha.. betul la org cakap.. menyusu ni banyak betul challengesnya.. dari menepis sogokan dan sindiran orang on breast milk, supply tak cukup..sampai la kes cam aku ni...takde tempat nak simpan... mmg cam remeh..tapi bagi aku isu ni pening gak ler sbb kami bukanlah dari golongan yg earning 5 digit salary...huhuhu...

adakah aku perlu buat keputusan nekad utk beli saja peti tu??

No comments: