Monday, January 18, 2010

Speeding up learning process - Starfall.com

I've been introduced to this site www.starfall.com by my dear friend...cik Fid and found it sooooo great.. bagus utk parents yg tak berapa banyak masa nak belajar bersama anak2 mereka..

it's interactive.. & my dear boy really enjoy it.. dah sebulan lebih he's hooked up with this site & he's showing great improvement...sebelum ni kalu kami nak ajar ABC, dia cukup liat... la ni pantang nampak aku bukak lappy...mesti datang menyelit kat tepi merayu-rayu aku bagi dia main kat starfall.com..

yg paling membuatkan aku bangga...semalam aku main guessing game ngan dia..he got 95% correct on the alphabet..hanya "W" dia confuse skit...dia kata tu "M"hehehee..

aku hanya nak express kebanggaanku di dalam posting ini...yang pasti..anak aku pandai...hahahahaha..sapa lagi nak puji dia kalu bukan ibu & babah dia..

Kat school ada "star" award program..kalu student tu pandai atau baik atau excell, teacher will award them a "star"... so aku janji ngan dia, kalu dia dapat banyak "star" dari teacher, birthday dia nanti aku akan bagi dia basikal as his present..so he's so motivated now...pie school pun dah tak banyak sekadak..hahahaha.. cuma bila hari dia tak dapat star tu dia cam sedih jer...kesian la plak..dia blum faham yg bukan semua situation yg teacher akan bagi dia star...

apapapun...anak aku growing & he's a smart boy!!!!

No comments: