Sunday, January 3, 2010

Zahra dah boleh pusing..part 2

pagi tadi for the first time dia boleh pusing the other way round... ari tu dari meniarap ke terlentang..tapi hari ni dia dah boleh pusing dari menelentang ke meniarap..

esok dia cukup 3 bulan..skang dah pandai gelak yg ngekek2 tu.. kekadang tu without any apparent reason tetiba dia ngekek..huh???kalu org2 tua cakap dia bergurau ngan puteri penjaga dia... HUH??? mintak jauh la... kalu cakap ngan malaikat tu sedap gak nak dengar..

tu belum campur dok mumble sorang2 sampai berbuih2 mulut tu.. aku panggil "membebel".. mmg anak dara aku yg sorang ni suka bercakap.. seingat aku masa abang dulu takde la sebanyak mulut tu...agaknya sebab dok umah ngan maid & my maid rajin dok layan dia...abang dulu dok nursery & the pengasuh ada ramai baby nak attend to so takde la melayan dia sangat...tu yg dia kurang interact ngan org..

last 2 weeks aku buat aqiqah for her & one of my colleague yg bersalin selang 4 hari ngan aku datang bawak baby dia.. mami aku punya adore kat baby dia sebab pantang tegur mesti tersengih-sengih..compare ngan Zahra, anak dara aku ni cam ada emas dalam mulut.. susah betul nak senyum..mami cakap sbb masa ngandung aku byk temper..asyik marah2 sbb tu anak susah nak senyum.. a big question mark???ada relation ker???yg aku tau masa dlm womb dia boleh rasa kalu aku stress.. tapi tak tau plak aku yg benda tu boleh membawa sampai dia kat luar womb...hehehehehe...

biasa la aku ni, kalu benda yg takleh nak prove with evident tak kisah la scientifically or not, aku susah nak terima skit..sbb tu aku suka question mami & mama bila depa cakap pasal "org tua2 cakap tak boleh ....." aku tau kekadang depa malaih nak layan aku bila aku tanya "Pasal apa tak boleh???"hehehehe..kalu org utagha kata ketegaq.. mami cakap sebab tu cuping telinga aku tebal...hahahahaha..tapi maknya tukang gunting rambut aku kata kalu cuping telinga tebal banyak Ong..boleh kaya...hahahahaha.. kat situ pun dah a big question mark..yg mana satu yg betul ni?? atau sebab degil la aku boleh berjaya dlm hidup langsung jadi kaya...hahahahha.. kalu tul..amin....hehehehee

No comments: